ثور 05, 1396 18:00 Asia/Kabul
  • وزیر خارجه آلمان تهدید نتانیاهو را 'مایه تاسف' خواند

زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان تهدیدهای بنیامین نتانیاهو برای لغو ملاقاتشان را "مایه تاسف" و "غیرقابل‌ تصور" خوانده است. نخست وزیر اسرائیل تهدید کرده که اگر وزیر خارجه آلمان با دو گروه حقوق بشری اسرائیلی دیدار کند با او ملاقات نخواهد کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از بی بی سی، وزیر خارجه آلمان گفت: "دیدار با فعالان جامعه مدنی در سفرهای خارجی کاری کاملا معمول است. اگر شما تنها با مقام‌های دولت و وزرا دیدار کنید هرگز تصویر کاملی از یک کشور نخواهید داشت."

آقای گابریل بنا داشت با دو گروه بتسلم و "شکستن سکوت" ملاقات کند. این دو گروه موارد نقض حقوق بشر در اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی فلسطین را ثبت و گزارش می‌کنند.

بنیامین نتانیاهو می‌گوید تمرکز گزارش‌های بین‌المللی روی نقض حقوق بشر در اسرائیل "مغرضانه" است.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش کردند که دفتر نخست وزیر خواهان لغو ملاقات وزیر خارجه آلمان با گروه‌های حقوق بشری است، در غیر این صورت ملاقات نخست وزیر اسرائیل با وزیر خارجه آلمان لغو خواهد شد.

بتسلم، یک نهاد غیردولتی است که عده‌ای از استادان دانشگاه و فعالان مدنی در سال ۱۹۸۹ و زمان انتفاضه اول برای ثبت موارد نقض حقوق بشر و همچنین گسترش فرهنگ حقوق بشر در اسرائیل تاسیس کردند.

سازمان شکستن سکوت هم یک نهاد غیردولتی است که شماری از سربازان و افسران سابق اسرائیلی در سال ۲۰۰۴ تاسیس کردند و و گواهی نیروهای نظامی اسرائیل در زمینه نقض حقوق بشر را ثبت می‌کند.

راستگرایان اسرائیلی این دو سازمان را به سیاه نمایی و تخریب چهره اسرائیل متهم کرده و به آن حمله می‌کنند.