انتقاد روسیه از اقدام امریکا در برهم زدن راه حل جهانی برای بحران سوریه
(last modified Wed, 26 Apr 2017 10:36:47 GMT )
ثور 06, 1396 15:06 Asia/Kabul
  • انتقاد روسیه از اقدام امریکا در برهم زدن راه حل جهانی برای بحران سوریه

وزیر امور خارجه روسیه، حمله موشکی آمریکا به سوریه را عامل ضربه زدن به جبهه جهانی ضد تروریسم دانست.

به گزارش آسوشیتد پرس، "سرگئی لاوروف"، وزیر امور خارجه روسیه، امروز چهارشنبه در نشست سالانه "امنیت بین المللی" در مسکو گفت، حملات هوایی آمریکا به پایگاه نظامی درسوریه بامداد هفتم آوریل، بهانه ای برای تغییر رژیم دراین کشور بود که به چشم انداز دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه لطمه زده است.

لاوروف افزود، حمله اخیر آمریکا به پایگاه "الشعیرات" سوریه، نقض آشکار قوانین بین المللی و اقدامی تهاجمی  ضد یک کشور مستقل به شمار می رود که مشکلات را دوچندان کرده است.

وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنانش، درباره پیامدهای مصیبت بار استفاده از نیروی نظامی در شبه جزیره کره نیز هشدار داد و تصریح کرد، مسکو ازموضع  یکپارچه جامعه جهانی در قبال کره شمالی حمایت می کند.

سرگئی لاوروف همچنین در نشست خبری مشترک با "عادل الجبیر" وزیر امور خارجه عربستان در مسکو، گروه تروریستی داعش را بزرگترین خطر برای کشورهای منطقه دانست و گفت، مسکو وریاض می توانند برای حل بحران های منطقه و به طور مشخص بحران سوریه ایفای نقش کنند.

ششمین نشست سالانه "امنیت بین المللی" با حضور بیش از 700  نماینده از شخصیت های دفاعی و امنیتی 80 کشور، روز چهارشنبه در مسکو پایتخت روسیه آغاز به کار کرد.

25 وزیر دفاع از کشورهای مختلف نیز در آئین گشایش این نشست شرکت کردند.

 

کلیدواژه