ثور 09, 1396 07:58 Asia/Kabul
  •  استعفای نواز شریف، خواسته  مخالفان دولت پاکستان

هزاران نفر از هواداران حزب «تحریک انصاف» پاکستان، جمعه شب با برگزاری تجمع در «اسلام آباد» پایتخت این کشور، خواستار کناره گیری «محمد نواز شریف» نخست وزیر پاکستان از قدرت شدند.

به گزارش  ایرنا، «عمران خان» رهبر حزب «تحریک انصاف» پاکستان و سرشناس ترین چهره مخالف سیاسی نواز شریف در جمع هوادارانش در اسلام آباد،  دولت پاکستان را متهم به فساد کرد.

عمران خان که چند روز پیش مدعی شده بود دولت نواز شریف پیشنهاد رشوه 100 میلیون دلاری را برای رهایی از پرونده اتهام مالی (پرونده اسناد پاناما) به وی ارائه کرده است،  تکذیبیه دولت پاکستان درباره این موضوع را بی اساس دانست.

رهبر حزب «تحریک انصاف» پاکستان تاکید کرد: در دادگاه اعلام خواهد کرد، چه کسی از جانب دولت، پیشنهاد رشوه 100 میلیون دلاری را برای وی آورده است.

دادگاه عالی پاکستان، در جلسه اخیر خود درباره بررسی پرونده  فساد مالی «محمد نواز شریف» و فرزندانش، کمیته تحقیق تشکیل داد. قرار است این کمیته تا دو ماہ دیگر گزارش خود را به این  داد گاہ ارائه کند.

بر اساس اسناد پاناما، نخست وزیر پاکستان و  فرزندانش، متهم به پولشویی، پنهان کردن حقایق درباره دارایی خود در داخل و خارج از پاکستان  و جمع آوری این دارایی ها ازطریق درآمد حاصل از پولشویی هستند.

آوریل سال گذشته موسسه پانامایی، "موساک فونسکا" Mossack Fonseca  بیش از 11 میلیون سند درباره پولشویی و تخلفات مالی بیش از 214 هزار شرکت، شخصیت ها و مقامات شناخته شده از برخی کشورهای جهان منتشر کرد.

 

 

 

کلیدواژه