ثور 13, 1396 07:36 Asia/Kabul
  • تاکید آلمان و روسیه بر ضرورت مبارزه با پدیده تروریسم

صدر اعظم آلمان در دیدار با رئیس جمهوری روسیه در شهر بندری سوچی در غرب این کشور، بر تحکیم روابط دو کشور و مبارزه با پدیده تروریسم و همچنین مبارزه با گروه تروریستی داعش تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه در نشست مشترک خبری با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در شهر سوچی گفت: مسکو و برلین استفاده از سلاح شیمیایی را محکوم کردند و درباره انجام تحقیقاتی کامل پیرامون حمله خان شیخون در ولایت ادلب سوریه به توافق رسیدند.

پوتین بر لزوم شفاف و مستقل بودن این تحقیقات و شناسایی و مجازات عامل حمله یاد شده تاکید کرد و تنها راه حل بحران سوریه را مذاکره دانست.

رئیس جمهوری روسیه همچنین افزود: در دیدار با مرکل بر پای بندی همه طرف های درگیر به اجرای توافق نامه مینسک تاکید شد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز ضمن اعلام مخالفت این کشور با شکل گیری توافق جدید درباره بحران اوکراین، به  تحریم های وضع شده ضد روسیه اشاره کرد و گفت: مسکو شریکی قابل اتکا است اما این تحریم ها تنها زمانی می تواند لغو شود که توافق نامه مینسک به طور کامل اجرا شود.

صدراعظم آلمان با رئیس جمهوری روسیه  در حالی پس از دو سال دیدار و مذاکره کرد که روابط مسکو و اتحادیه اروپا در تیره ترین شرایط تاکنون قرار دارد.

اتحادیه اروپا در مخالفت با جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین و الحاق آن به روسیه، تحریم هایی را بر ضد این کشور اعمال کرد که همچنان با همراهی و پشتیبانی واشنگتن از جمله در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ ادامه دارد و حتی افزایش نیز می یابد.

از سوی دیگر آلمان به عنوان یکی از کشورهای گروه غربی-عربی ضدسوری از شش سال پیش برای سرنگونی دولت سوریه فعالیت می کند، در حالیکه مسکو متحد سیاسی-نظامی دمشق است و این موضوع نیز یکی از اصلی ترین اختلاف های روسیه و غرب بشمار می رود.

کلیدواژه