ثور 19, 1396 09:35 Asia/Kabul
  •  وضعیت اسفبار زائران شیعه پاکستان در منطقه مرزی این کشور

دهها زائر پاکستانی که پس از زیارت عتبات عالیات به کشور خود بازگشته‌اند روزهاست در شهر مرزی تفتان پاکستان محبوس شده‌اند و اجازه تردد ندارند.

به گزارش رادیو دری، شیعیان مظلوم پاکستانی که با سختی‌های فراوان عازم زیارت عتبات عالیات شده بودند به محض عبور از مرز ایران در شهر مرزی تفتان پاکستان، توسط دولت این کشور محبوس شدند.

این زائران که در بین آنها زنان و کودکان نیز حضور دارند، بیش از 15 روز است در شهر کوچک تفتان که فاقد امکانات اولیه رفاهی است، گرفتار شده‌اند و دولت پاکستان به بهانه رعایت مسائل امنیتی به آنان اجازه خروج از این شهر را نمی‌دهد.

شهر تفتان منطقه بیابانی بلوچستان پاکستان است و تا کنون محل حملات تروریستی و شهادت ده‌ها زائر شیعه بوده است و باتوجه به بی سرپناهی و وضعیت این شیعیان، آنان  در خطر حملات تروریستی هستند.

 با وجود تلاشهای فراوان مجامع شیعی و علمای پاکستان، دولت پاکستان اقدامی جدی برای تامین امنیت و آسایش زائران عتبات عالیات انجام نداده است.

ھر سال صدھا ھزار نفر از مردم پاکستان برای زیارت عتبات عالیات به ایران و عراق سفر می کنند و زائران تا قبل از رسیدن به خاک ایران و یا در مسیر برگشت در کویته ایالت بلوچستان پاکستان تا مرز تفتان ایران با حملات تروریستها مواجه می شوند. 

 

کلیدواژه