ثور 22, 1396 09:35 Asia/Kabul
  • مخالفت آلمان با افزایش سطح مشارکت نظامی خود در افغانستان

صدر اعظم آلمان با افزایش مشارکت نظامی این کشور در عملیات نظامی تحت فرماندهی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان روز پنج شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اعلام کرد، آلمان به هیج وجه قصد ندارد مشارکت نظامی خود را در عملیات نظامی تحت رهبری ناتو در افغانستان افزایش دهد.

 آنگلا مرکل همچنین دراین دیدار از تلاشهای قابل ملاحظه آلمان درتداوم عملیات نظامی درافغانستان وآمادگی برلین برای ایفای نقش کلیدی و شاخص درمنطقه شمال افغانستان خبرداد.

اظهارات مرکل در حالی طرح می شود که پارلمان آلمان سال 2016 به افزایش شمارنیروهای نظامی این کشوردرافغانستان رای داد و تعداد این نیروها از 850 نفر به 980 نفر رسید.

دولت آلمان همچنین ماموریت نیروهای خود را در افغانستان تا پایان سال 2017 تمدید کرده و این درحالی است که پرونده شکایت مردم منطقه قندوز در شمال افغانستان از نیروهای آلمانی در ارتباط با حمله هوایی چهارم سپتامبر 2009 در این منطقه همچنان مفتوح است.

در این حمله 200 نفر از مردم قندوز که برای دریافت آب دور تانکر جمع شده بودند، کشته یا زخمی شدند.

از این رو مردم افغانستان بر این اعتقادند که نیروهای خارجی در افغانستان، خود به عامل ناامنی و کشتار مردم این کشور تبدیل شده اند.

کلیدواژه