ثور 23, 1396 08:58 Asia/Kabul
  • برگزاری جشن میلاد امام زمان(عج) در کشورهای مختلف جهان

مراسم جشن میلاد حضرت حجت بن الحسن عسکری(عج) امام دوازدهم شیعیان جهان، در انگلیس، روسیه، مالزی و اسلوونی برگزار شد.

روز جمعه، 15 شعبان سال 1438هجری قمری برابر با 22 ثور 1396 ، مصادف با سالروز میلاد حضرت حجت بن الحسن عسکری(عج) امام دوازدهم شیعیان جهان بود.

به گزارش ایرنا؛ «محمد علی شمالی» نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در بریتانیا و رییس مرکز اسلامی انگلیس شامگاه جمعه در مراسم جشن میلاد حضرت حجت بن الحسن عسکری(عج) در این مرکز ، در خصوص موضوع  " انتظار " و «غیبت» سخنرانی کرد.

در جشن مرکز اسلامی مسکو در روسیه نیز که دهها مسلمان از ایران، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان شرکت داشتند، «سید علی اکبر اجاق نژاد» نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمهوری آذربایجان، درباره توجه ویژه به فرهنگ انتظار، خودسازی، پاک شدن جامعه از ناپاکی ها در قیام حضرت حجت بن الحسن عسکری(عج) و همچنین مسئولیت سنگین منتظران آن حضرت، سخنرانی کرد.

در اسلوونی نیز مراسم جشن نیمه شعبان و میلاد حضرت حجت بن الحسن عسکری(عج) با حضور اعضای سفارت، دانشجویان، ایرانیان مقیم در سفارت جمهوری اسلامی ایران در " لوبلیانا " پایتخت اسلوونی برگزار شد.

«مرتضی درزی رامندی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی در این مراسم، ضمن تبریک میلاد حضرت حجت بن الحسن عسکری(عج) بر اهمیت مفاهیم منجی، غیبت، انتظار و هدف و فلسفه انتظار تاکید کرد.

جمع کثیری از ایرانیان مقیم مالزی هم در آیین جشن میلاد حضرت حجت بن الحسن عسکری(عج) در کوالالامپور پایتخت این کشور شرکت کردند.

«مرضیه افخم» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی در این مراسم با اشاره به واژه «انتظار» گفت: این انتظار، انتظار همراه با عمل نیک و مسئولیت است.

 

کلیدواژه