ادامه رایزنی های روسیه، ایران و ترکیه درباره توافق سوریه
(last modified Thu, 18 May 2017 03:05:21 GMT )
ثور 28, 1396 07:35 Asia/Kabul
  • ادامه رایزنی های روسیه، ایران و ترکیه درباره توافق سوریه

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا اعلام کرد: روسیه، ایران و ترکیه در حال بحث درباره تداوم اجرای توافق مناطق امن در سوریه هستند.

به گزارش خبرگزاری تاس، "میخائیل بوگدانوف" نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امورخاورمیانه و آفریقا روز چهارشنبه اعلام کرد: سه کشور ضامن که یادداشت (توافق مناطق امن) را امضا کردند، همراه با دیگر شرکای خود - اردن و آمریکا - که به عنوان ناظر مشارکت دارند، در حال بحث درباره تداوم اجرای یادداشت هستند.

بوگدانوف همچنین خاطرنشان کرد، امکان دارد "استفان دی میستورا" نماینده ویژه سازمان ملل متحد درامور سوریه در پی دور فعلی گفت و گوهای بین سوری ها در ژنو، به مسکو بیاید.

بوگدانوف گفت: نمی توان این را منتفی دانست زیرا "گنادی گاتیلوف" معاون وزیر امور خارجه (روسیه) در ژنواست و با استفان دی میستورا و دیگر شرکت کنندگان در گفت و گوهای بین سوری ها در تماس است.

پس از توافق بین روسیه ، ترکیه و ایران در خصوص ایجاد و نظارت بر «مناطق کاهش تنش» در سوریه (6 می 2017 در آستانه) برای پایان درگیری، دورجدید مذاکرات درژنو از روز سه شنبه 26 ماه ثور آغاز شده و تا شنبه 30 ثور ادامه خواهد داشت. 

کلیدواژه