طرح اخاذی ترامپ از مکزیکی‎ها برای ساخت دیوار هزار مایلی
(last modified Sun, 10 Jul 2016 13:00:34 GMT )
سرطان 20, 1395 17:30 Asia/Kabul
  • طرح اخاذی ترامپ از مکزیکی‎ها برای ساخت دیوار هزار مایلی

نامزد حزب جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای ساخت دیواری هزار مایلی در مرز این کشور و مکزیک ، طرح اخاذی از دولت مکزیک و مردم این کشور را در پیش گرفته است.

به گزارش پارس تودی به نقل از هیسپان تی وی ؛ ترامپ اطمینان داده در صورت موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، دولت مکزیک را به خاطر ساخت دیوار در طول مرز دو کشور که وعده آن را داده است ، ملزم خواهد کرد. ترامپ برای این هدف ، طرحی را پیشنهاد داده است تا محموله‎هایی را که مهاجران به مکزیک ارسال می‎کنند ، توقیف خواهد کرد.

 

در طرح دونالد ترامپ ، محموله‎های ارسالی مهاجران برای خانواده‎هایشان مصادره و از دولت مکزیک برای دریافت این محموله‎ها 5 تا 10 هزار میلیون دلار دریافت می‎شود.

 

فرانک گارسیا ، نماینده واشنگتن در کنگره آمریکا در این باره به خبرنگار هیسپان تی وی ، گفت : ترامپ می‎خواهد دست رنج مکزیکی‎ها را که با کار فراوان به دست آورده‎اند مصادره کند و از دولت مکزیک هم به خاطر هزینه مرزی ، پول مطالبه کند.

 

بر اساس این گزارش ؛ ترامپ برای رسیدن به هدفش در این طرح به یک قانون فدرالی موسوم به "قانون وطن پرستی" تکیه کرده است ؛ قانونی که به واسطه آن بانک‎ها مکلف به شناسایی مشتریان خود هستند که پول را به خارج از کشور ارسال می‎کنند.

 

جنیفر مولینا،سخنگوی مرکز توسعه آمریکا در مصاحبه با خبرنگار هیسپان تی وی ، گفت : وقتی دونالد ترامپ این طرح را اعلام کرد خیلی از اقتصاددانان گفتند آنچه که وی برای هزینه ساخت دیوار تخمین می‎زند ، یک دیوانگی است ، چون تحقق این مهم بیش از این هزینه در برخواهد داشت و ترامپ قادر به انجام این کار نحواهد بود.

 

گفته می‎شود هزاران خانواده مکزیکی که به محموله‎ها وابسته‎اند از اقدام احتمالی دونالد ترامپ متاثر خواهند شد ؛ اقدامی که مشکلاتی را در روابط دو جانبه به وجود خواهد آورد و به دفع بین المللی گروهی منجر خواهد شد.

 

باراک اوباما ، رئیس جمهوری آمریکا نیز طرح ترامپ را ناپخته توصیف کرد و گفت تحقق این مساله اثری معکوس برای هدف پیش بینی شده خواهد داشت ؛ هدفی که ادعا می‎کند از ورود مهاجران بیشتر از طریق مرز آمریکا و مکزیک جلوگیری می‎کند.

کلیدواژه