ادعاهای ترامپ ضد ایران در نشست عربی- آمریکایی در ریاض
(last modified Mon, 22 May 2017 03:15:55 GMT )
جوزا 01, 1396 07:45 Asia/Kabul
  •  ادعاهای ترامپ ضد ایران در نشست عربی- آمریکایی در ریاض

رئیس جمهوری آمریکا در نشست ریاض، به زعم خود، جمهوری اسلامی ایران را بخشی از مشکلات منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا عصر یکشنبه در نشست مشترک تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی با وی در ریاض، پایتخت عربستان، با این ادعا که ایران از تروریسم حمایت می‌کند، مدعی شد: ایران مسوول بسیاری از بی ثباتی‌ها در منطقه است و باید آن را منزوی کرد.

ادعاهای ضد ایرانی رئیس جمهوری آمریکا در حالی است که سیاست‌های آمریکا، عربستان سعودی و رژیم اسرائیل، مخل امنیت منطقه بوده و تحرکات آنان به گسترش تروریسم، خشونت و کشتار مردم منطقه منجر شده است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین مدعی شد: برای شکست افراط‌‌‌گرایان، فراهم کردن آسایش و توسعه برای جوانان منطقه و مشارکت براساس منافع مشترک و همکاری، به عربستان سفر کرده است.

ترامپ، نشست ریاض را به زعم خود آغازگر صلح در خاورمیانه دانست و تصریح کرد: آمریکا به نیابت از کشورهای منطقه به سرکوب دشمن نخواهد پرداخت و کشورهای عربی و اسلامی باید هدایت مبارزه با افراط‌گرایی را برعهده بگیرند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با نادیده گرفتن حمایت‌های مالی برخی از کشورهای عربی منطقه از جمله عربستان از گروه‌های تروریستی؛ حزب الله لبنان را که در خط مقدم مبارزه با تروریسم در سوریه قرار دارد، به زعم خود هم‌ردیف گروه‌های تروریستی داعش و القاعده نامید.

 

کلیدواژه