سخنرانی ترامپ درعربستان، چراغ سبز به رژیم های مستبد خاورمیانه
(last modified 1396-03-01T10:09:49+00:00 )
جوزا 01, 1396 14:39 Asia/Kabul
  •  سخنرانی ترامپ درعربستان، چراغ سبز به رژیم های مستبد خاورمیانه

یک روزنامه بریتانیایی سخنرانی رئیس جمهوری امریکا در ریاض را به منزله چراغ سبز به رژیم های مستبد منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) برای ادامه شکنجه و سرکوب اقلیت ها دانست.

روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن درمقاله ای با انتقاد از سخنرانی روز یکشنبه دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا در جمع سران 55 کشور مسلمان در ریاض ,نوشت سخنان ترامپ به منزله نشان دادن چراغ سبز به افرادی همچون عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر است تا به زندانی کردن و شکنجه اعضای اخوان المسلمین ادامه دهد.

این روزنامه نوشت  تمجید ترامپ از حاکمان بحرین نیز درشرایطی که این کشور با بحران شدید مواجه است ،شاید حتی اوضاع موجود را بدتر کند.

این روزنامه می افزاید،مخاطبان سخنرانی ترامپ که از حاکمان مستبد بودند هر کسی را که مخالف قدرت آنها باشد تروریست می دانند.

این مقاله می افزاید ، ترامپ دراولین سفر خارجی خود به عربستان که مستبدترین نظام جهان را دارد،رفت.

مقاله این روزنامه بریتانیایی می افزاید ، ترامپ در مبارزات انتخاباتی اش، عربستان را عامل حملات 11 سپتامبر دانست، اما با سخنرانی اش در ریاض همه آن سخنان از یاد رفت. 

ایندیپندنت درباره درخواست ترامپ برای ریشه کن کردن تروریسم از جوامع مسلمان نوشت ،یکی از ابعاد مهم رشد جنبش های مشابه القاعده، به شیوه استفاده عربستان از ثروت های نفتی خود به مدت حدود نیم قرن برای ترویج وهابیت مربوط است. 

 

کلیدواژه