جوزا 02, 1396 07:47 Asia/Kabul
  •  مخالفت آلمان با ادعاهای ترامپ ضد ایران

آلمان در موضعی مغایر با ادعاهای اخیر رئیس جمهوری آمریکا ضد جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد از گفت‌وگوی ایران و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، «اشتفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه گفت: برلین خواهان همکاری سازنده با جهان عرب و نیز جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهم‌ترین بازیگر منطقه‌ است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا روز یکشنبه در نشست سران کشورهای به اصطلاح اسلامی و آمریکا در ریاض، مدعی پناه دادن ایران به تروریست‌ها شد.

رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی دروغین، ایران را در ثبات‌زدایی منطقه مقصر شمرد و جنگ با تروریسم را «نبرد میان خیر و شر» خواند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز دوشنبه در پاسخ به این ادعاهای ترامپ، تصریح کرد آمریکا و شرکایش در منطقه باید بدانند که امروز ایران به عنوان یک حکومت مردم‌سالار، باثبات و مقتدر که از حمایت‌های مردمی بهره می‌برد، منادی صلح، آرامش و حسن‌همجواری در منطقه و مبارزه با خشونت و افراطی‌گری در جهان است و با لفاظی‌های این کشورها مسیر خود را تغییر نخواهد داد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در نخستین سفر خارجی خود روز شنبه وارد  ریاض، پایتخت عربستان سعودی شد، و در نشست به اصطلاح کشورهای اسلامی و آمریکا شرکت کرد.

سران عربستان و آمریکا در این نشست تلاش بسیاری کردند جمهوری اسلامی ایران را بخشی از مشکلات منطقه معرفی کنند. این تلاش‌های مضحکانه در حالی انجام شد که عربستان و آمریکا با حمایت‌های همه جانبه از تروریست‌ها، مسوول ویرانی کشورهای یمن، سوریه و عراق هستند.

 

کلیدواژه