جوزا 02, 1396 07:59 Asia/Kabul
  •  انتقاد رئیس حزب تحریک انصاف  پاکستان از نواز شریف

رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان از شرکت نمایشی نوازشریف نخست وزیر در نشست عربی - اسلامی ریاض انتقاد کرد .

به گزارش رادیو دری ، عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف و عضو پارلمان پاکستان در جمع خبرنگاران در اسلام اباد، شرکت نوازشریف در اجلاس شکست خورده ریاض را بیهوده دانست و تاکید کرد نخست وزیر پاکستان نمی بایست در این اجلاس به میزبانی عربستان  شرکت می کرد.

عمران خان همچنین سخنرانی  رئیس جمهور امریکا در این نشست  علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و گفت چرا نواز شریف در قبال این سخنان گستاخانه و وقیحانه  دونالد ترامپ سکوت کرد و از همسایه خود دفاع نکرد. 

وی گفت، رئیس جمهور امریکا در سخنان خود به تجاوزات رژیم صهیونیستی در کشتار مسلمانان فلسطینی، کشتار مردم مسلمانان کشمیر توسط نیروهای امنیتی هند و جنایات عربستان علیه یمن هیچگونه اشاره ای نکرد و نواز شریف هم فقط نظاره گربود و سکوت می کرد.

رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان تاکید کرد سخنان نسنجیده  ترامپ  به نفع جهان اسلام نبود و سکوت نواز شریف به چهره پاکستان لطمه وارده کرد.

عضو مجلس پاکستان همچنین گفت، رئیس جمهورامریکا به حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهورایران سخنی نگفت چون ترامپ از این حضور دهها میلیونی مردم ایران بسیار نگران شده است .

وی افزود، این اظهارات ضد ایرانی ترامپ در حالیست  که جمهوری اسلامی ایران نقش تعیین کننده ای در حل بحران های منطقه و جهان دارد و در مبارزه با تروریسم در حق مقدم جبهه قرار دارد اما امریکا حقوق هم ناقض  حقوق بشر است و از گروههای تروریستی و رژیم صهیونیستی حمایت مالی و نظامی میکند. 

 

کلیدواژه