نگرانی روسیه از کشتار غیرنظامیان در حملات آمریکا در شمال عراق
(last modified 1396-03-07T06:35:10+00:00 )
جوزا 07, 1396 11:05 Asia/Kabul
  •  نگرانی روسیه از کشتار غیرنظامیان در حملات آمریکا در شمال عراق

وزارت امور خارجه روسیه، از کشتار گسترده غیرنظامیان از سوی آمریکا و همپیمانانش در موصل شمال عراق ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری سانا سوریه ، "ماریا زاخارووا"، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه‌ای که پس از اقرار وزارت دفاع آمریکا به کشتار غیرنظامی در حمله به یک ساختمان در ماه مارس در موصل صادر شد تاکید کرد،آنچه در موصل رخ داد فقط بخشی از سلسله اقدامات خونین در جنگی است که آمریکایی‌ها در عراق و سوریه آغاز کرده‌اند.

زاخارووا در ادامه نسبت به صحت اظهارات آمریکا درباره تلفات جانی غیرنظامیان در عراق در حملات جنگنده‌های ائتلاف تحت امر واشنگتن ابراز تردید کرد و گفت، تعداد تلفات هشت برابر بیشتر از چیزی است که آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا اخیرا اقرار کرده که جنگنده‌های این کشور در 17 ماه مارس با حمله به یکی از ساختمان‌های شهر موصل عراق ،105 غیرنظامی را کشته اند.

آمریکا در سال های اخیر بارها به بهانه مبارزه  با گروه های تروریستی، غیرنظامیان را در سوریه و عراق هدف قرار داده است.

بررسی گروه نظارتی «ایرورز» نشان می دهد دست کم دو هزار و پانصد غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف آمریکایی در عراق و سوریه کشته شده اند.

ائتلاف به اصطلاح ضد داعش در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما با هدف ادعایی مبارزه با تروریست های داعش در عراق و سوریه شکل گرفت.

این در حالی است که بنابر گزارش های رسمی، آمریکا و شرکای غربی و عربی این کشور از ایجاد کنندگان و حامیان اصلی مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی از جمله داعش به شمار می روند.

 

 

کلیدواژه