انتقاد پاپ از فروش سلاح در جهان
(last modified 1396-03-13T10:16:09+00:00 )
جوزا 13, 1396 14:46 Asia/Kabul
  •  انتقاد پاپ از فروش سلاح در جهان

رهبر مذهبی کاتولیک ها از قدرتمندان جهان خواست جنگ افروزی و فروش سلاح را متوقف کنند.

به گزارش تارنمای روزنامه «ایل سوله»، "پاپ فرانسیس" رهبر کاتولیک های جهان در پیامی بدون اشاره مستقیم به قرارداد تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری آمریکا و رژیم عربستان، از قدرت های بزرگ به خاطر جنگ افروزی و منفعت طلبی از طریق فروش سلاح به شدت انتقاد کرد. 

در این پیام ویدیویی که به هفت زبان منتشر شده است، صدای پاپ همراه با تصاویر انفجار بمب و تیراندازی شنیده می شود. 

پاپ با اشاره به این که اکثر تولیدکنندگان و فروشندگان اسلحه در جهان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند گفت، این یک تناقض مضحک است که از صلح و امنیت صحبت می شود و همزمان جنگ افروزی و فروش سلاح ترویج می شود. 

رهبر کاتولیک های جهان بارها از گسترش سلاح در جهان به ویژه به کارگیری سوپر بمب آمریکا به نام "مادر بمب ها" که در افغانستان استفاده شده انتقاد و تصریح کرده است که در پس حملات تروریستی، سازندگان و تجار اسلحه قرار دارند.

فروش سلاح از سوی قدرت های بزرگ از جمله آمریکا ،بریتانیا و فرانسه  به رژیم سعودی همواره با انتقاد شدید و محکومیت گروه ها و نهادهای حقوق بشری همراه بوده است ،زیرا رژیم سعودی با این سلاح ها مردم بی دفاع یمن را به خاک و خون می کشد و این درحالی است که کشورهای غربی و در رآس آنها آمریکا ، از اقدامات ددمنشانه رژیم آل سعود، حمایت می کنند.

 

کلیدواژه