اجلاس رادیو و تلویزیون‌های آسیا در چین 
(last modified 1396-03-16T05:50:40+00:00 )
جوزا 16, 1396 10:20 Asia/Kabul
  • اجلاس رادیو و تلویزیون‌های آسیا در چین 

چهاردهمین اجلاس رادیو و تلویزیون‌های آسیا امروز (سه شنبه) با حضور مسئولان و مدیران کشورهای قاره کهن و حضور هیات ایرانی در شهر «چینگ دائو» در شرق چین گشایش یافت.

در این اجلاس نمایندگان کشورهای شرکت کننده دیدگاه ها و برنامه های خود را برای توسعه شبکه های رادیویی و تلویزیونی و همچنین اطلاع رسانی متقابل عرضه ، و در باره مسائل مربوط رسانه ای بحث و تبادل نظر می کنند.

درچهاردهمین اجلاس رادیو و تلویزیون‌های آسیا با موضوع «رسانه ها پیشرو توسعه جهان» قرار است بسیاری از مسایل و چالش های روز دنیا همچون محیط زیست، تحولات اقلیمی، منابع طبیعی، موضوعات اقتصادی و چالش های بین المللی و منطقه ای کشورها و نقش رسانه برای از میان برداشتن آنها بحث و بررسی شود.

همچنین فناوری رسانه و تلویزیون، ‌نقش رسانه ها در توسعه دنیا و شکل دادن به روش های توسعه کشورها، مسئولیت رسانه و مسایل جهانی، فعال بودن یا منفعل بودن رسانه ها، نقش رسانه ها در فقرزدایی و کمک به اقشار ضعیف، نقش رسانه در پیشبرد صلح و ثبات جهانی و منطقه ای، رسانه ها و تحولات اقلیمی، مشارکت رسانه ای و فرصت ها و اعطای جوایز تلویزیونی جهانی ۲۰۱۷ از اهم مسایل و موضوعات این اجلاس است.