جوزا 18, 1396 09:25 Asia/Kabul
  • ادامه واکنش های بین المللی به حملات تروریستی تهران

بریتانیا، اتریش، آمریکا، برزیل و لبنان حملات تروریستی روز چهارشنبه به حرم مطهر امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی ایران را محکوم و با ملت ایران ابراز همدردی کردند.

به گزارش ایرنا، «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه بریتانیا در پیامی توئیتری، با محکوم کردن حملات تروریستی روز چهارشنبه تهران نوشت: اکنون زمان آن رسیده است که جهان علیه تروریسم متحد شود.

«سباستین کورتز» وزیر امور خارجه اتریش نیز با انتشار پیامی توییتری حملات تروریستی روز چهارشنبه تهران را محکوم کرد و به خانواده  قربانیان این حملات تسلیت گفت.

«هیتر نوئرت»، Heather Nauert سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم در بیانیه ای حملات تروریستی تهران را محکوم کرد.

دولت برزیل هم در پیامی ضمن محکومیت حملات تروریستی تهران تاکید کرد، برازیلیا همبستگی خود را با مردم و دولت ایران، در برابر هرگونه اقدام تروریستی اعلام می کند. 

«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان نیز عصر چهارشنبه با ارسال پیامی به «حسن روحانی» همتای ایرانی اش، شهادت و مجروح شدن شماری از شهروندان ایرانی در دو حمله تروریستی به ساختمان مجلس و حرم مطهر امام خمینی (ره) را تسلیت گفت.

پیش از این نیز سران و مقامات بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی، حملات تروریستی روز چهارشنبه تهران را محکوم کرده بودند.

چهار تروریست مسلح صبح چهارشنبه با پوشش زنانه سعی کردند وارد ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی ایران شوند که پس از واکنش مأموران؛ یک نفر از آنان در انفجار انتحاری و سه نفر دیگر پس از تیراندازی های کور و تلاش برای حضور در طبقات فوقانی ساختمان اداری مجلس، در درگیری با ماموران به هلاکت رسیدند.

دو تروریست مسلح نیز با ورود به حرم مطهر امام خمینی(ره)، در جنوب تهران شروع به تیراندازی کردند که نفر اول با انفجار انتحاری و نفر دوم پس از تیراندازی کور در درگیری با مأموران به هلاکت رسید.

بر اثر این حملات که گروه تروریستی داعش مسوولیت آن ها را به عهده گرفت، 12 نفر شهید و 42 نفر نیز مجروح شدند.

کلیدواژه