حضور صدراعظم پاکستان در کمیته ویژه بررسی پرونده فساد اسناد پاناما
(last modified 1396-03-25T09:24:11+00:00 )
جوزا 25, 1396 13:54 Asia/Kabul
  • حضور صدراعظم پاکستان در کمیته ویژه بررسی پرونده فساد اسناد پاناما

صدراعظم پاکستان برای اولین بار در جلسه کمیته تحقیقاتی پرونده فساد مالی اسناد "پاناما"در اسلام آباد حاضر شد تا به پرسش های مطرح شده درباره اتهامات مالی علیه خود و اعضای خانواده اش پاسخ دهد.

 برخی از وزرا، اعضای کابینه و دستیاران "محمد نواز شریف "صدراعظم پاکستان ، وی را برای شرکت در جلسه کمیته پرونده فساد مالی اسناد "پاناما " در ساختمان آکادمی قضایی پاکستان در اسلام آباد ،  همراهی کردند.

اعضای کمیته اسناد " پاناما "متشکل از نمایندگان و مقاماتی از دستگاه های انتظامی و امنیتی، نهادهای مالی، دیوان محاسبات، نهادهای مالیاتی هستند .

همزمان با حضور" نواز شریف" در جلسه کمیته تحقیقاتی پرونده اسناد "پاناما" ،  شمارزیادی از طرفدران وی و جمعی از اعضای حزب مسلم لیگ شاخه نواز (حزب حاکم پاکستان) برای اعلام حمایت از نواز شریف، در مقابل ساختمان آکادمی قضایی پاکستان در اسلام آباد تجمع کردند.

دادگاه عالی پاکستان حدود یک ماه پیش ، درباره بررسی بیشتر پرونده  فساد مالی «محمد نواز شریف» و فرزندانش، کمیته تحقیق تشکیل داده بود .

بر اساس اسناد پاناما، صدراعظم  پاکستان و  فرزندانش، متهم به پولشویی، پنهان کردن حقایق درباره دارایی خود در داخل و خارج از پاکستان  و جمع آوری این دارایی ها ازطریق درآمد حاصل از پولشویی هستند.

حمل سال 1395  موسسه پانامایی، "موساک فونسکا" Mossack Fonseca  بیش از 11 میلیون سند درباره پولشویی و تخلفات مالی بیش از 214 هزار شرکت، شخصیت ها و مقامات شناخته شده از برخی کشورهای جهان منتشر کرد.

 

 

کلیدواژه