درخواست قطر از سازمان ملل برای پایان محاصره کشورش
(last modified Sat, 17 Jun 2017 12:06:58 GMT )
جوزا 27, 1396 16:36 Asia/Kabul
  •  درخواست قطر از سازمان ملل برای پایان محاصره کشورش

رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر در مقر سازمان ملل در ژنو، از این سازمان خواست برای پایان محاصره این کشور از سوی عربستان، امارات، بحرین و مصر وارد عمل شود.

عربستان، امارات، بحرین و مصر 15 جوزا روابط خود را با قطر قطع کردند. کشورهای عربستان، امارات و بحرین همزمان مرزهای زمینی و هوایی خود را بر روی قطر بستتند. 

به گزارش روز شنبه شبکه تلویزیونی لبنانی المیادین، «علی بن ضمیخ المری» رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر در نشست خبری در ژنو، افزود: اگر محاصره قطر پایان نیابد، دوحه ممکن است یک دفتر وکالت بین المللی را مامور درخواست دریافت غرامت کند و به نهادهای بین المللی برای پایان آن متوسل شود.

به گفته تحلیلگران، متوسل شدن قطر به سازمان ملل برای شکایت از محاصره این کشور از سوی همسایگانش، به معنای آن است که دوحه تصمیم گرفته است در مقابله با عربستان به طور تدریجی موضع سرسختانه‌تری اتخاذ کند.

خبر دیگر اینکه، روزنامه الشرق، چاپ قطر به قلم «فیصل قاسم» نوشت آمریکایی‌ها، عرب‌ها را به جان هم می‌اندازند تا ثروت‌هایشان را غارت کنند.

«سامی کلیب» مقاله نویس لبنانی هم نوشته است آمریکا از چند دهه پیش به دنبال راه‌اندازی جنگ میان عرب‌ها و انداختن آنان به جان یکدیگر بوده و هدفش از این اقدام، فراهم کردن زمینه برای غارت ثروت‌های منطقه به بهانه مداخله برای حل مناقشات و برقراری امنیت و ثبات بوده است.  

 

کلیدواژه