سفیر پاکستان در ایران : اجازه نمی‌دهیم از خاک‌مان علیه کشوری استفاده شود
(last modified 1396-03-31T04:29:45+00:00 )
جوزا 31, 1396 08:59 Asia/Kabul
  • سفیر پاکستان در ایران : اجازه نمی‌دهیم از خاک‌مان علیه کشوری استفاده شود

سفیر پاکستان در تهران گفت : ایران و پاکستان در طول تاریخ روابط صمیمانه داشته‌اند و این روابط در طول سال‌ها توسعه بیش‌تری یافته است .

«آصف علی خان دورانی» سفیر پاکستان در تهران روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایسنا ، افزود : روابط تهران و اسلام آباد در سال های اخیر توسعه یافته و رئیسان جمهوری دو کشور ضمن تاکید بر ضرورت بهبود هرچه بیش‌تر روابط دو جانبه و روابط اقتصادی توافق کردند تا تجارت دو جانبه در پنج سال آینده تا سقف پنج میلیارد دلار افزایش یابد.

«آصف علی خان دورانی» تصریح کرد: طبق آمار منتشر شده توسط دولت ایران ، ارزش تجارت دو کشور از 9 میلیارد و ششصد و هشتاد میلیون دلار به 15 میلیارد و یکصد میلیون دلار در سال 2016 الی 2017 افزایش داشته که نشان‌دهنده افزایش 28 درصدی تجارت دوجانبه میان ایران و پاکستان است.

وی در خصوص موضوع ناامنی در مرز پاکستان با ایران هم گفت: دولت پاکستان اجازه نمی‌دهد از خاکش برای اهداف تروریستی علیه دیگر کشورها استفاده شود و پاکستان در این زمینه بسیار جدی است.

سفیر پاکستان در تهران، درباره مواضع کشورش در قبال تنش میان ایران و عربستان ، تاکید کرد : پاکستان خواستار وحدت امت اسلامی است و با ادامه این سیاست ، اصول آرامش و صلح را دنبال خواهد کرد.

 

کلیدواژه