سرطان 08, 1396 13:24 Asia/Kabul
  •  ادامه تظاهرات و تحصن در سراسر پاکستان ضد کشتار شیعیان

منابع خبری از ادامه تظاهرات و تحصن در شهرهای مختلف پاکستان در اعتراض به کشتار شیعیان "پاراچنار"(Parachinar ) توسط گروههای تروریستی خبر دادند.

به گزارش کانال رادیووتلویزیون اردو سحر، درپی  انفجارهای تروریستی اخیر در شهر  "پاراچنار" ایالت خیبرپختونخوا ( شمال غربی  پاکستان)  ، تظاهرات و تحصن شیعیان  در اعتراض به این جنایات از شش روز پیش ، همچنان ادامه دارد .

علاوه بر پاراچنار، شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام آباد،لاھور، کراچی، کویتہ،گیلگت بلتستان شاهد تظاهرات و تحصن ضد جنایات تروریستها در کشتار شیعیان است  .

 شورای علمای شیعہ پاکستان نیز اعلام کرد  مسلمانان این کشور قرار است  بعد از اقامه نماز جمعہ دراغلب  شھرھا در اعتراض به جنایات گروههای تروریستی تحصن و تظاھرات برگزار  کنند .

 علامه راجا ناصرعباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیزضمن انتقاد از دولت اسلام اباد در ناتوانی در تامین امینت این کشور گفت ، تا زمانیکه خواستہ ھای  تحصن کنندگان شیعیان پاراچنار  برآورده نشود به تحصن خود ادامہ می دھند .

تحصن کنندگان شناسایی و مجازات عاملان جنایات شهر پاراچنار را خواستار هستند . براثر دو انفجار تروریستی بعد از ظهر روز جمعہ در شهر پاراچنار حدود 100 نفراز شیعیان  شهید  و بیش از300 نفر دیگر نیز زخمی شدند . گروه تروریستی  داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت .

 

کلیدواژه