سرطان 13, 1396 16:32 Asia/Kabul
  •  تدریس سخنرانی‌های دبیرکل حزب الله لبنان در دانشگاه تل آویو

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه لندنی رای الیوم، سخنرانی‌های «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در دانشگاه تل‌آویو تدریس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت: به دلیل تاثیرگذاری سخنان سیدحسن نصرالله برعموم اسرائیلی‌ها، مقامات دانشکده «آموزش سخنرانی در جمع مردم» در دانشگاه تل آویو اسرائیل، سخنرانی سید حسن نصرالله را که گفته است اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است، در برنامه درسی هنر سخنرانی و بیان شیوا گنجاندند.

یکی از استادان این دانشکده در تل آویو در تشریح سخنرانی سیدحسن نصرالله گفت: نصرالله با طرح ضربه دردناک به نیروگاه هسته‌ای دیمونا، اسرائیل را تهدید کرد.

«ینیف لفتان» پژوهشگر اسرائیلی متخصص جنگ روانی نیز گفت: طی جنگ سال 2006 لبنان، سخنرانی‌های دبیرکل حزب الله لبنان که به طور زنده از تلویزیون اسرائیل پخش شد، حاوی پیام‌های خطرناکی بود و مقامات اسرائیلی نتوانستند بخش‌هایی از آن را که نصرالله اصرار داشت از اصطلاح تروریسم اسرائیلی‌ها استفاده کند، حذف کنند.

پیش از این نیز، «آوی بنیاهو» سخنگوی پیشین ارتش اسرائیل گفت: در جنگ روانی حزب الله لبنان، موثق و معتبر بودن حرف اول را می‌زند و در سال‌های متمادی حزب الله این اعتبار بالا را حفظ کرده است و بر همین اساس هنگامی که سیدحسن نصرالله تهدید می‌کند، همه اسرائیلی‌ها و نیز همه مردم جهان آن‌را باور می‌کنند و می پذیرند. 

 

کلیدواژه