بازگشت راحیل شریف از عربستان به پاکستان
(last modified Sat, 08 Jul 2017 05:31:42 GMT )
سرطان 17, 1396 10:01 Asia/Kabul
  • بازگشت راحیل شریف  از عربستان به پاکستان

فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش پاکستان که فرماندهی ائتلاف نظامی خود ساخته عربستان را به عهده داشت به پاکستان بازگشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، "راحیل شریف" دیروز  با یک فروند هواپیمای خصوصی ازعربستان به لاهور مرکز ایالت پنجاب  شرق پاکستان بازگشت و شماری  از مقامات عربستان نیز همراه وی بودند.

راحیل شریف در تاریخ 1 ثور  گذشته  برای به عهده گرفتن فرماندهی ائتلاف نظامی خود ساخته عربستان  در جنگ  یمن به ریاض سفر کرده بود.

چندی پیش رسانه‌ها اعلام کردند، فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش پاکستان که فرماندهی ائتلاف نظامی خود ساخته عربستان را به عهده گرفته بود به دنبال راهی برای استعفا وبازگشت به کشورش است.

گفته می شود راحیل شریف از نفوذ بیش ازحد آمریکا  در عربستان ناراضی و معتقد است این ائتلاف به بهانه مبارزه با ترویسم و ضد مردم یمن شکست خورده است .

 مردم ، شخصیت ها و نمایندگان مجالس پاکستان استعفای راحیل شریف را برای کناره گیری ازفرماندهی  ائتلاف ضد مردم یمن خواستارهستند.

عربستان  با حمایت آمریکا ، از حمل 1394 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به بهانه بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن به قدرت کرده است.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 11 هزار یمنی، زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر، آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است

عربستان یکی از حامیان اصلی تروریسم بوده و تفکر وهابیت که خاستگاه آن عربستان است، ترویج دهنده پدیده تروریسم در مناطق مختلف جهان است.