سرطان 19, 1396 14:05 Asia/Kabul
  • تهیه فهرستی از تروریست ها توسط پلیس بین الملل

دبیرکل پلیس بین الملل اعلام کرد: فهرستی هزاران صفحه ای از افرادی که به گروه های تروریستی پیوسته اند، تهیه شده و در اختیار کشورهای عضو پروژه کالکان Kalkan قرار گرفته است.

«یورگن اشتاک» Jürgen Stock دبیر کل پلیس بین الملل روز دوشنبه در حاشیه نشست دو روزه کارگروه عملیاتی پروژه کالکان (بررسی ساز و کارهای مبارزه با تروریسم) در تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروزه جامعه جهانی با تهدیدهای بین المللی و فضای مجازی مواجه است و هیچ کشور و منطقه ای به تنهایی نمی تواند با این تهدیدها مبارزه کند.

اشتاک با تاکید بر ضرورت کمک به کشورهای عضو پلیس بین الملل برای افزایش قابلیت ها و ظرفیت هایشان افزود: پلیس بین الملل سکوی جهانی است و با یک تلاش همگانی یک تیم بین المللی را رهبری می کند.

دبیر کل پلیس بین الملل با اشاره به نشست کارگروه عملیاتی پروژه کالکان در تهران تصریح کرد: در کشورهای عضو این پروژه ، مکانیزمی برای دریافت اطلاعات و تبدیل آن به هشدار قرمز وجود دارد و اکنون از چند کشور، این اطلاعات و درخواست های حقوقی دریافت شده است که اقدام لازم انجام خواهد شد.

اشتاک تاکید کرد: پلیس بین الملل از مقامات پلیس ایران در اعلان اخطارهای قرمز حمایت می کند.

نشست دو روزه کارگروه عملیات پروژه کالکان Kalkan (بررسی ساز و کار مبارزه با تروریسم) امروز(دوشنبه) در تهران با حضور «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور، «سردار سرتیپ حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، «یورگن اشتاک» دبیر کل پلیس بین الملل و نمایندگان 30 کشور جهان آغاز بکار کرد.

کالکان نام روستایی در قرقیزستان است که مبارزه با تروریسم از آنجا می گذرد.