حمایت جنرال های آمریکایی از توافق هسته ای با ایران
(last modified 1396-04-22T07:04:27+00:00 )
سرطان 22, 1396 11:34 Asia/Kabul
  • حمایت جنرال های آمریکایی از توافق هسته ای با ایران

ده ها جنرال بازنشسته ارتش آمریکا در نامه ای سرگشاده از توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+ 5 موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ۳۸ تن از جنرال ها و دریاسالاران بازنشسته ارتش آمریکا روز چهارشنبه در نامه ای سرگشاده خطاب به "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا حمایت خود را از "برجام" اعلام کردند و عنوان داشتند که جمهوری اسلامی ایران و دیگر قدرت های جهانی و امنیت ملی امریکا از این توافق بهره مند هستند.

در این نامه همچنین جنرال های امریکایی از دونالد ترامپ درخواست کردند که واشنگتن یک کانال ارتباطی دیپلماتیک با تهران برقرار کند.

ارسال این نامه از طرف این جنرال های بازنشسته درحالی صورت می گیرد که دونالد ترامپ و دیگر جمهوری خواهان در ماه های اخیر از توافق برجام انتقاد کرده اند و ترامپ در اظهارنظری آن را یکی از بدترین توافق های کل تاریخ دانسته است. 

در همین حال، روسیه، اتحادیه اروپا و چین بارها در مخالفت با آمریکا، حمایت خود را از برجام و رد هرگونه اقدام و مانع تراشی برای اجرای آن اعلام کرده اند.

توافق هسته‌ای ایران ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵ در وین به امضای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای پنج به علاوه یک شامل آمریکا، روسیه، بریتانیا، فرانسه، چین و آلمان رسید.

کلیدواژه