سرطان 26, 1396 08:38 Asia/Kabul
  •  اهدای خون توسط مسلمانان در مرکز اسلامی لندن

بزرگ ترین مراسم اهدای خون با نام سومین پیشوای شیعیان حضرت امام حسین (ع) با همکاری سیستم بهداشت عمومی بریتانیا ( ان اچ اس ) و اتحادیه دانشجویان مسلمان (آی یو اس ) در مرکز اسلامی بریتانیا در لندن برگزار شد.

 "مصطفی خان" مسئول کمپین اهدای خون با نام امام حسین (ع) در بریتانیا در مصاحبه با ایرنا، با اشاره به روند رو به افزایش استقبال مسلمانان از طرح اهدای خون گفت، این کمپین موفق شده است در سال گذشته با سازمان بهداشت عمومی بریتانیا در این زمینه قرارداد همکاری امضا کند و این طرح را به صورت رسمی پیگیری کند .

این فعال مدنی افزود، اکنون در 25 شهر بریتانیا مراسم اهدای خون برگزار می شود و برای گام های بعدی اتحادیه دانشجویان مسلمان بریتانیا در نظر دارد تا این مراسم را به سایر کشورها توسعه دهد.

حجت الاسلام  "محمدعلی شمالی" رئیس مرکز اسلامی بریتانیا نیز ابراز امیدواری کرد که این اقدام برخی از ذهنیت های منفی نسبت به دین مبین اسلام را اصلاح کند و همه آگاه شوند که اسلام برای کمک به بشریت و حفظ جان انسان ها اهمیت زیادی قائل است.

بر اساس گزارش کمپین اهدای خون با نام امام حسین (ع) دربریتانیا، سال 2016 در مراسم اهدای خون ، 800 نفر خون اهدا کردند که این به معنای کمک به نجات جان 10 هزار و 500 انسان است .

 

کلیدواژه