سرطان 27, 1396 09:51 Asia/Kabul
  • لغو طرح منع ورود وسایل الکترونیکی به آمریکا برای پروازهای عربستان

اداره امنیت حمل و نقل هوایی آمریکا طرح ممنوعیت حمل وسایل الکترونیکی به داخل پروازهای از مبدأ عربستان به آمریکا را لغو کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری رویترز،«جیمز گریگوری» سخنگوی اداره امنیت حمل و نقل هوایی آمریکا، روز دوشنبه گفت،طرح ممنوعیت حمل لپ‌تاپ به داخل پروازها به مقصد آمریکا، درخصوص فرودگاه بین‌المللی جده عربستان لغو شده است.

گریگوری تصریح کرد،مقام‌های آمریکایی اواخر هفته جاری به ریاض می‌روند تا اجرای تدابیر امنیتی در فرودگاه این شهر را  تایید کنند.

آمریکا ماه مارس گذشته حمل لپ‌تاپ به کابین هواپیما را در پروازهای با مبداء کشورهای اسلامی ترکیه، مراکش، اردن، مصر، امارات، قطر، عربستان و کویت ممنوع کرده بود. پیش از این، طرح ممنوعیت ورود لپ‌تاپ به داخل پروازهای برای کشورهای منطقه لغو شده بود و عربستان آخرین کشور منطقه خاورمیانه است که مشمول این مقرارت تازه می‌شود.

مقامات دولت آمریکا از بیم جاسازی بمب در وسایل الکترونیک قابل حمل به داخل هواپیما، حوت 1395 حمل لپ تاپ را در پروازهایی که از فرودگاههای امارات متحده عربی، عربستان سعودی، قطر و ترکیه انجام می شدند، ممنوع اعلام کرده بودند.

 

کلیدواژه