سرطان 29, 1396 06:31 Asia/Kabul
  • فرافکنی آمریکا ضد ایران درباره حمایت از تروریسم  

وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: ایران همچنان مهمترین حامی دولتی تروریسم در جهان در سال 2016 بوده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزارت خارجه آمریکا گزارش سالانه خود درباره تروریسم را روز چهارشنبه منتشر شد و باردیگر همانند گذشته به زعم خود، ایران را به آنچه حمایت از تروریسم خواند، متهم کرد.

در این گزارش خصمانه ادعا شده است: ایران در حمایت از گروه‌هایی که به نمایندگی از آن باعث بی‌ثباتی در عراق، سوریه و یمن شده‌اند، راسخ بوده است.

در گزارش وزارت خارجه آمریکا ادعا شده است: ایران به جذب نیرو برای شبه نظامیان شیعه در سوریه و عراق ادامه داده است.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش خود همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حمایت خود را از حزب الله لبنان تغییر نداده است.

در این گزارش سالانه که نخستین گزارش دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره تروریسم بوده، آمده است: حملات تروریستی در سال 2016 در مقایسه با سال 2015 با کاهش 9 درصدی روبه‌رو بوده است.

گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره تروریسم درحالی منتشر شده که این کشور از حامیان واقعی تروریسم است و با تقسیم تروریسم به خوب و بد، اهداف استعماری خود را در منطقه غرب آسیا دنبال می‌کند.

اگر فعالیت‌های موثر جمهوری اسلامی ایران نبود، گروه تروریستی داعش در سایه حمایت‌های آمریکا، عراق و سوریه و بسیاری از کشورهای منطقه و اروپایی را فراگرفته بود.

ائتلاف آمریکایی ضد داعش همزمان در مبارزه با این گروه تروریستی، عناصر داعش را در سوریه و عراق هدایت و مدیریت می‌کند تا به طور کامل شکست نخورند.

کلیدواژه