ترامپ، ایران را تهدید کرد/ برجام توافقی بد است
(last modified Wed, 26 Jul 2017 04:13:22 GMT )
اسد 04, 1396 08:43 Asia/Kabul
  • ترامپ، ایران را تهدید کرد/ برجام توافقی بد است

رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی مُضحک درباره عواقب پایبند نبودن جمهوری اسلامی ایران به «برجام» هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ»‌ رئیس جمهوری آمریکا بامداد روز چهارشنبه مدعی شد: اگر جمهوری اسلامی ایران به تعهداتش در قبال برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پایبند نباشد، «مشکلات بسیار بزرگی» برای ایران پیش خواهد آمد.

ترامپ در ایالت «اوهایو»، دوباره برجام را توافقی «بد» برشمرد و افزود: به لطف این توافق بد، ایران جسورتر شده است، اما این مساله دیگر ادامه نخواهد یافت.

رئیس جمهوری آمریکا در حالی به جمهوری اسلامی ایران درباره پایبند نبودن به مفاد برجام هشدار می‌دهد که پیشتر علاوه بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شورای امنیت سازمان ملل، خود وی و دیگر مقامات دولت آمریکا تصریح کردند ایران به توافق هسته‌ای پایبند است.

«دونالد ترامپ» همواره بر خلاف مواضع طرف‌های دیگر برجام (بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و اتحادیه اروپا) تاکید کرده است: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، توافقی بد است.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) از جدی 1394 اجرایی شده است اما دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه همواره برجام را نقض می‌کند.

مسوولان جمهوری اسلامی ایران همواره به هشدارهای آمریکا درباره برجام پاسخ دادند و تاکید کردند: هر اقدام دولت «دونالد ترامپ» در قبال برجام را با اقدامی سخت‌تر جواب خواهند داد. 

 

کلیدواژه