تاکید نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بر مذاکره نکردن درباره بلندیهای جولان
(last modified 1396-05-05T02:10:27+00:00 )
اسد 05, 1396 06:40 Asia/Kabul
  • تاکید نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بر مذاکره نکردن درباره بلندیهای جولان

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد، دولت این کشور هرگز از حق خود درباره بلندیهای جولان کوتاه نخواهد آمد و درباره آن نیز مذاکره نمی کند.

به گزارش ایسنا، بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره اوضاع خاورمیانه تاکید کرد: بلندیهای جولان سوریه بخش جدایی‌ناپذیر از خاک این کشور است و سوریه حق حاکمیت بر این منطقه را دارد و این موضوع قابل مذاکره یا کوتاه آمدن نیست.

بشار جعفری افزود: شهروندان سوری ساکن جولان بدنبال اشغالگری رژیم صهیونیستی در معرض شنیع‌ترین جنایت‌ها به دلیل سیاست‌های سرکوبگرانه این رژیم و تبعیض نژادی و شکنجه قرار می‌گیرند و نیکلای ملادینف، فرستاده ویژه سازمان ملل به خاورمیانه  ارزش‌های شغلی و اخلاقی را با نادیده گرفتن تجاوزات غیرقانونی اسرائیل در بلندیهای جولان زیر پا گذاشته است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بار دیگر اعمال فشار به رژیم صهیونیستی از سوی شورای امنیت سازمان ملل برای آزادی فوری اسرای سوری در بند این رژیم را خواستار شد.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان از جمله ترکیه برای سرنگون کردن دولت قانونی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه آغاز شد. 

کلیدواژه