اسد 11, 1396 10:46 Asia/Kabul
  •  فرانسه: تحریم های آمریکا علیه ایران و روسیه غیر قانونی است

وزارت امور خارجه فرانسه تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه، ایران و کره شمالی را مغایر با حقوق بین الملل دانست.

کنگره آمریکا هفته گذشته در ادامه اقدامات خصمانه واشنگتن علیه تهران و مسکو، طرح جامع تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران و  روسیه را تصویب کرد.

این مصوبه نسخه اصلاح شده طرحى است که 25 جوزا با هدف تحریم ایران و روسیه در سنای آمریکا تصویب شده بود.

سنای آمریکا، 25 جوزای گذشته، طرح تحریم‌های جدید علیه روسیه و ایران را تصویب کرد، اما در پی پیشنهاد طرحی از سوی جمهوریخواهان مبنی بر گنجاندن کره‌شمالی به بسته تحریم‌های ایران و روسیه، رأی‌گیری این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا به تعویق افتاد.

پس از تصویب این طرح در کنگره آمریکا، این مصوبه تنها منتظر امضای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا است تا به قانون تبدیل و اجرایی گردد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزارت امور خارجه فرانسه سه شنبه شب با درج پاسخ «ناتالی لوآزو»، Nathalie Loiseau وزیر امور اروپایی این کشور به نمایندگان سنای فرانسه در خصوص تحریم های آمریکا علیه روسیه و ایران، در پایگاه اینترنتی خود نوشت: ماهیت این تحریم ها بر اساس حقوق بین الملل غیر قانونی است.

وزیر امور خارجه آلمان نیز  روز دوشنبه، تحریم های جدید آمریکا را غیرقانونی خواند و تصریح کرد، واشنگتن نباید به منافع اروپایی ها ضربه وارد کند.

وزارت امور خارجه چین نیز روز جمعه اعلام کرد، پکن با تحریم های «یکجانبه » واشنگتن علیه روسیه، ایران و کره شمالی مخالف است.