اسد 14, 1396 07:25 Asia/Kabul
  • اعلام رسمی خروج آمریکا از توافقنامه «پاریس»

وزارت امور خارجه آمریکا، جمعه شب با ارسال نامه ای به سازمان ملل متحد، خروج رسمی واشنگتن از توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس را به اطلاع این سازمان ملل رساند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه 11 جوزا با اعلام خروج این کشور از توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس گفت، این توافقنامه هیچ سودی برای آمریکا نداشته است.

معاهده پاریس با موضوع تغییرات جوی و تدابیر لازم برای جلوگیری از عواقب فاجعه آمیز آن، توافقنامه‌ای است که در پی مذاکرات طولانی به ابتکار سازمان ملل متحد در 21 قوس 1394 به امضاء 195 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران رسید و در سال 1395 / 2016 به مرحله اجرا در آمد.

«دونالد ترامپ» از ابتدای کمپین‌های انتخاباتی خود ضمن انکار همه تهدیدهای ناشی از تغییرات جوی و اثرات فاجعه بار آن، بیرون آمدن آمریکا از معاهده پاریس را به عنوان یکی از اقدامات فوری خود با هدف لغو و در هم ریختن همه مقررات رئیس جمهوری پیشین آمریکا اعلام کرده بود.

«معصومه ابتکار» رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران پیشتر تصریح کرده بود: توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس یک توافق جهانی است و با خروج یک کشور از هم نمی پاشد.

 

کلیدواژه