اسد 19, 1396 08:12 Asia/Kabul
  • انتقاد از مجازات فعالان حقوق بشر در مصر

شورای ملی حقوق بشر در مصر اعلام کرد ، نظام حاکم بر این کشور با تحت فشار قرار دادن سازمان های  مدنی و تعطیل کردن مراکز حقوق بشری این کشور ، فعالان حقوق بشر را مجازات می کند .

به گزارش روزنامه القدس العربی ، شورای ملی حقوق بشر در مصر ضمن انتقاد از تداوم فشار بر سازمان های جامعه مدنی در مصر از طریق تعطیلی مراکز حقوق بشری، ممنوعیت سفر فعالان حقوق بشر و بلوکه شدن دارایی های شان اعلام کرد ، تعدادی دیگر از فعالان حقوق بشری مصر به بهانه اجرای تحقیقات درباره شان، ممنوع السفر شده اند .

شورای ملی حقوق بشر در مصر خاطرنشان کرد ، برخی فعالان حقوق بشری این کشور در ارتباط با موضوعی که در رسانه های خبری این کشور به «سرمایه گذاری خارجی » معروف شد به دریافت منابع مالی خارجی با هدف ایجاد هرج و مرج در کشور در سال 1390 متهم شده اند.

دیدبان حقوق بشر نیز منع سفر فعالان حقوق بشری مصری را حمله ای گسترده برای سرکوب فریادهای انتقادآمیز در داخل این کشور دانست . 

اقدام «عبد الفتاح السیسی» رییس جمهوری مصر در تصویب قانونی در راستای ساماندهی فعالیت انجمن ها و سازمان های غیردولتی داخلی مصر پس از آن که مورد تصویب مجلس نمایندگان این کشور قرار گرفت ، موجی از خشم را در محافل حقوق بشری درپی داشت و جامعه جهانی نیز با این قانون مخالف است .

پارلمان مصر در قوس 1395 پس از اصلاح مفادی از قانون ساماندهی فعالیت انجمن ها و سازمان های غیردولتی داخلی مصر که انتقادات داخلی و خارجی  را در پی داشت، با این قانون موافقت کرد .

 

کلیدواژه