ترامپ پس از کره‌شمالی، ونزوئلا را هم تهدید کرد
(last modified Sat, 12 Aug 2017 01:47:49 GMT )
اسد 21, 1396 06:17 Asia/Kabul
  • ترامپ پس از کره‌شمالی، ونزوئلا را هم تهدید کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا درچارچوب رویکرد جنگ‌طلبی و دخالت در امور داخلی ونزوئلا گفت: واشنگتن برای حل ناآرامی‌ها در ونزوئلا، گزینه نظامی را منتفی نمی‌داند.

مخالفان دولت ونزوئلا، برای برکناری «نیکلاس مادورو» تلاش می‌کنند. رئیس جمهوری ونزوئلا، همواره آمریکا و احزاب راست‌گرای وابسته به واشنگتن را عامل ناآرامی‌ها در این کشور آمریکای لاتین می‌داند.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه‌شب در نشست‌خبری به همراه «رکس تیلرسون» وزیر خارجه خود در بدمینستر Bedminster ایالت نیوجرسی آمریکا ادعا کرد: گزینه‌های زیادی درباره ونزوئلا وجود دارد که یکی از آنان گزینه نظامی است. 

آمریکا و کشورهای مخالفت دولت ونزوئلا، «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهوری این کشور را به تلاش برای گسترش اختیارات خود، از طریق تشکیل مجلس موسسان متهم کرده‌اند. 

مادورو با رد این ادعاها تشکیل مجلس موسسان را راهی برای پایان دادن به تنش‌های چند ماه اخیر دانسته است. رئیس جمهوری ونزوئلا معتقد است تضمین صلح، افزایش توان تولید و فروش نفت و همچنین موفقیت در مبارزه با تروریسم، از جمله اهدافی است که مجلس موسسان ونزوئلا دنبال می‌کند.

همچنین پیش از این، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه ادعا کرد «گیم جونگ-اون» رهبر کره‌شمالی، اقدامی ضد آمریکا، اراضی تحت حکومت آن از جمله جزیره گوام یا متحدانش اتخاذ نخواهد کرد، زیرا خیلی زود پشیمان خواهد شد.

پیونگ یانگ بارها تاکید کرده است ­تا زمانی که آمریکا و متحدانش به تهدید کره‌­شمالی ­­ادامه دهند، این کشور نیز به تقویت توانمندی نظامی و توانایی خود در حمله پیش‌دستانه ادامه خواهد داد.

 

کلیدواژه