روسیه: سختگیری آمریکا علیه دیپلمات های روسی را پاسخ می دهیم
(last modified 1396-05-24T04:48:26+00:00 )
اسد 24, 1396 09:18 Asia/Kabul
  • روسیه: سختگیری آمریکا علیه دیپلمات های روسی را پاسخ می دهیم

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، در صورت سختگیری آمریکا در قبال دیپلمات های روسی مامور در این کشور- مسکو پاسخ متقابل خواهد داد.

به گزارش رادیو دری،سرگئی ریابکوف روز دوشنبه گفت : اعمال هر گونه مقررات سخت و دشوار در مورد دیپلمات های روس در آمریکا از سوی دولت این کشور- حامل این پیام خواهد بود که واشنگتن برای بهبودی و عادی سازی روابط با مسکو آمادگی ندارد.

معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک افزود: با دقت رفتار و اقدام های آمریکا در باره فعالیت مراکز دیپلماتیک روسیه در این کشور را بررسی می کنیم.

ریابکوف گفت : هر گونه اقدام در جهت ایجاد مشکل برای دیپلمات های روس در آمریکا برای مسکو به معنی ضرورت پاسخ متقابل خواهد بود.

در همین حال "آندری کلیموف"  معاون رئیس کمیته شورای فدراسیون (مجلس سنا) در امور بین الملل تاکید کرد، در صورت تداوم سختگیری واشنگتن علیه دیپلمات های روسیه در آمریکا، واکنش روسیه بی وقفه اجرا خواهد شد.

پس از امضای قانون تحریم های سختگیرانه و جدید علیه روسیه توسط دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا- بنا به اعلام رکس تیلرسون وزیر خارجه این کشور- تصمیم های جدید ضد روسی واشنگتن اول سپتامبر اعلام خواهد شد.یکی از این تصمیمات کاهش سطح نمایندگی روسیه در آمریکا است.

 

کلیدواژه