درخواست بررسی سلامت روانی ترامپ
(last modified 1396-05-29T10:12:02+00:00 )
اسد 29, 1396 14:42 Asia/Kabul
  • درخواست  بررسی سلامت روانی ترامپ

نماینده ایالت کالیفرنیای آمریکا بررسی سلامت روانی و فیزیکی رئیس جمهوری این کشور را به برای تعیین صلاحیتش برای ادامه تصاحب این سمت خواستار شد.

به گزارش رادیو دری به نقل از پایگاه خبری "هیل" ،«زو لوفگرن» نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا گفت، باید بررسی شود آیا «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از اختلال روانی یا آسیب هایی مانند زوال عقل که مانع انجام وظایفش بر اساس قانون اساسی می شود، رنج نمی برد؟

لوفگرن همچنین از «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری و اعضای کابینه ترامپ خواست با تامین هرچه سریع تر"خدمات متخصصان پزشکی و روانی" به بررسی های منطبق با اصل 25 سال قانون اساسی آمریکا درباره روند برکناری رئیس جمهوری، کمک کنند.  بر اساس اصل 25 قانون اساسی آمریکا، معاون رئیس جمهوری و اکثر اعضای کابینه می توانند به طور مشترک اعلام کنند که رئیس جمهوری صلاحیت این پست را ندارد.

در صورتی که رئیس جمهوری تمایلی به ترک دفتر خود نداشته باشد، باید دو سوم از اعضای هر دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا به استعفای اجباری وی رای دهند. 

در طرح بررسی سلامت ترامپ تصریح شده است که اظهارات و رفتار وی باعث این نگرانی شده است که وی شایستگی روانی لازم را برای پست ریاست جمهوری ندارد.

ترامپ روز شنبه در واکنش به تظاهرات ضد نژادپرستی در شهر بوستون، ابتدا تظاهرات کنندگان را "آشوبگر" خواند و ساعتی بعد آن ها را تحسین کرد.

 

کلیدواژه