تلاش آفریقای جنوبی برای ناکام گذاشتن اقدام نتانیاهو در نفوذ به قاره سیاه
(last modified 1396-05-30T10:23:12+00:00 )
اسد 30, 1396 14:53 Asia/Kabul
  • تلاش آفریقای جنوبی برای ناکام گذاشتن اقدام نتانیاهو در نفوذ به قاره سیاه

دولت آفریقای جنوبی تلاش خود را با هدف ناکام گذاشتن اقدامات نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط با کشورهای قاره آفریقا آغاز کرده است.

به گزارش رادیو دری ،شبکه خبری روسیا الیوم روز دوشنبه گزارش داد، پس از تلاش‌های "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برای بستن قراردادهایی با برخی کشورهای آفریقایی که هدف از آنها ممانعت از ایجاد اکثریتی علیه رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد بود، آفریقای جنوبی به دنبال تحریم این رژیم، از سوی کشورهای آفریقایی است.

یک دیپلمات اهل آفریقای جنوبی در این باره گفت، اسرائیل به شکلی خطرناک درمورد محاصره باریکه غزه رفتار وموجب رنج بسیار فلسطینی‌ها شده است و آفریقای جنوبی دیگر کشورها را به گفت وگو درباره لزوم تحریم اسرائیل وعدم تقویت روابط با آن رژیم دعوت می‌کند.

این دیپلمات تاکید کرد، آفریقای جنوبی ،نشست سران آفریقا که قرار است اواخر ماه اکتبر درجمهوری "توگو" برگزار شود را تحریم خواهد کرد، زیرا هدف از این نشست، بهبود روابط با اسرائیل است.

این مسئول آفریقای جنوبی تاکید کرد که کشورش در مبارزه با این تلاش‌های اسرائیل تنها نیست و در این زمینه کشورهایی چون مغرب، الجزایر، تونس و موریتانی نیز به آن کمک می‌کنند.

رژیم صهیونیستی از سال 1385 پس از پیروزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در انتخابات پارلمانی فلسطین، باریکه غزه را تحت محاصره خود درآورده است و از ورود سوخت، دارو و مصالح ساختمانی به این منطقه جلوگیری می‌کند.

 

کلیدواژه