اسد 31, 1396 14:44 Asia/Kabul
  •  سفر تکراری نتانیاهو به روسیه با اهداف ضد مقاومت

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با هدف اتخاذ مواضع ضد حزب الله لبنان باردیگر راهی روسیه می‌شود.

به گزارش ایرنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در دو سال گذشته چهار بار به روسیه سفر کرده است، فردا (چهارشنبه) در شهر سوچی روسیه باز هم بر مواضع اشغالگرانه تل‌آویو تاکید خواهد کرد. 

خواسته‌های نتانیاهو از مسکو درباره کشورهای خاورمیانه و تغییر موضع روسیه درباره فعالیت‌های حزب الله لبنان در سوریه بارها با مخالفت قاطع مقامات روسیه مواجه شده است.

«آلکساندر شین» Alexander Shein  سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی در واکنش به اصرار آمریکا و رژیم صهیونیستی بر تروریست معرفی کردن جنبش‌های مقاومت اعلام کرده است: مسکو جنبش‌های مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و حزب الله لبنان را تروریست نمی‌داند. 

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هم اخیرا اعلام کرد: این کشور حزب الله لبنان را گروه تروریستی نمی‌داند، بلکه برای مبارزه با تروریسم در سوریه همکاری نیز می‌کند. 

در همین حال، «دیمیتری پسکوف» Dmitry Peskov سخنگوی کرملین پس از حملات هوایی مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه و هدف قرار دادن نظامیان سوری که در حال مبارزه با تروریست‌ها هستند، به تل آویو هشدار داد و تاکید کرد باید به حق حاکمیت سوریه احترام گذاشت و از تجاوز به این کشور خودداری کرد.  

رژیم صهیونیستی بارها با شروع بحران سوریه در سال 2011  مواضع نظامیان سوری را درچارچوب حمایت از تروریست‌ها هدف قرار داده است. 

 

کلیدواژه