سنبله 01, 1396 06:48 Asia/Kabul
  • دعوت امریکا از وزیر خارجه پاکستان برای سفر به واشنگتن

در پی اظهارات دونالد ترامپ علیه پاکستان و اعلام راهبرد جدید افغانستان، امریکا ، وزیر خارجه پاکستان را به واشنگتن دعوت کرد.

به گزارش رادیو دری، پس از اینکه دونالد ترامپ ، پاکستان را به پناه دادن به تروریست ها متهم کرد، دیوید هِیل سفیر آمریکا در اسلام آباد به وزارت خارجه پاکستان رفت و با تقدیم دعوتنامه رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا، خواجه محمد آصف وزیر خارجه پاکستان را به "سفر فوری" به واشنگتن دعوت کرد.

این دعوت در حالی انجام می گیرد  که وزارت خارجه پاکستان هنوز به اظهارات ضدپاکستانی ترامپ واکنشی نشان نداده اما موجی از خشم در افکار عمومی پاکستان و نیز در میان شخصیت ها و سیاستمداران این کشورعلیه آمریکا به راه افتاده است.

ترامپ شب دوشنبه در سخنانی درباره راهبرد جدید امریکا  در افغانستان گفت: آمریکا دیگر نمی‌تواند در قبال حضور گروه‌هایی مانند طالبان در پاکستان ساکت بماند. زمان آن فرا رسیده که پاکستان تعهدش به صلح و مبارزه با تروریسم را ثابت کند.

این اظهارات ترامپ در حالیست که بسیاری از کارشناسان مسایل سیاسی منطقه براین باروند که راهبرد و سیاست امریکا در مبارزه با گروههای تروریستی در منطقه دو گانه است و امریکا عامل اصلی ناامنی و بی ثباتی  و کشتار مردم  افغانستان و پاکستان است ومعتقدند که تنها با خروج اشغالگران از افغانستان ، منطقه روی ارامش را بخود خواهد دید.  

 

کلیدواژه