سنبله 01, 1396 07:18 Asia/Kabul
  • مسکو:  پاسخ تحریم های جدید آمریکا را می دهیم

معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه تاکید کرد کرد، مسکو به تحریم های جدید ضدروسی آمریکا پاسخ مناسب خواهد داد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه،  16 نهاد و شهروند روسی و چینی  را به دلیل آنچه مبادلات تجاری غیرمجاز با پیونگ یانگ خوانده، تحریم کرد.

به گزارش رادیو دری،«سرگئی ریابکوف» تصریح کرد، مسکو تدابیر متقابل را در رابطه با گسترش فهرست تحریم های ضدروسی آمریکا تدارک می بیند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه واشنگتن بار دیگر اقدام علیه روسیه را تکرار کرد، گفت: گرایش به تخریب روابط روسیه و آمریکا که از دوره «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین این کشور آغاز شده ادامه دارد، در حالیکه مسکو همواره خواهان حل و فصل اختلافات با گفت وگو است.

«سرگئی ریابکوف» افزود واشنگتن این واقعیت را هنوز درک نکرده است که روسیه زبان تحریم را نمی پذیرد و این اقدامات مانع حل مسائل واقعی می شود.

واشنگتن پیشتر نیز بارها از طریق تحریم و تهدید روسیه و چین به دنبال اعمال فشار بر کره شمالی بوده است.

وضعیت شبه‌جزیره کره هم اکنون بر اثر سیاست های خصمانه، تحریک آمیز و یک جانبه آمریکا ضد کره شمالی در بالاترین سطح تنش‌ها قرار دارد.

واشنگتن همواره خواستار توقف آزمایش های نظامی و هسته ای کره شمالی است. اما پیونگ یانگ بارها تاکید کرده است ­تا زمانی که آمریکا و متحدانش به تهدیدهایشان ضد کره ­شمالی ­­ادامه دهند، این کشور نیز به تقویت توانمندی های نظامی و توانایی حمله پیشدستانه خود ادامه خواهد.

 

کلیدواژه