سنبله 02, 1396 16:32 Asia/Kabul
  • با دیگر توهین نشریه فکاهی فرانسوی به مسلمانان

مجله فکاهی فرانسوی شارلی ابدو با سوءاستفاده از دست‌داشتن چند جوان مغربی در حادثۀ زیرگرفتن مردم با خودرو در بارسلون، اسلام و مسلمانان را به تروریسم متهم کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، هفته نامه شارلی ابدو چاپ فرانسه روز چهارشنبه در اولین صفحه خود کاریکاتوری درباره حمله تروریستی چند روز پیش در بارسلون منتشر کرد که نشان می دهد دو کشته روی زمین افتاده است و جمله "اسلام دین صلح" است، بالای صفحه دیده می شود.

کلمه "برای همیشه" هم پایین صفحه نوشته شده است.

شارلی ابدو با انتشار این کاریکاتور بار دیگر خود را در معرض انتقادها قرار داد و حتی مسوولان فرانسوی نیز کاریکاتور توهین آمیز جدید این هفته نامه را تحریک آشکار مسلمانان اروپا توصیف کرده اند.

لوران سوریسو Laurent Sourisseau سردبیر شارلی ابدو در دفاع از انتشار کاریکاتور توهین آمیز اخیر این مجله مدعی شد کارشناسان و مسوولان برای رعایت حال مسلمانان میانه‌رویی که به قانون احترام می‌گذارند، از مطرح کردن موضوع‌های دردسرساز خودداری می‌کنند و بحث درباره نقش دین به خصوص دین اسلام در حملات تروریستی کاملا ناپدید شده است.

مجله شارلی ابدو تا کنون بارها کاریکاتورهایی توهین آمیز در قبال مسلمانان و حتی کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام (ص) چاپ کرده که خشم و اعتراض مسلمانان سراسر جهان را برانگیخته است.

دفتر این هفته نامه در پاریس پایتخت فرانسه جدی 1394 مورد حمله قرار گرفت که در این حمله 12 نفر از جمله چهار کاریکاتوریست کشته شدند.