سنبله 04, 1396 18:05 Asia/Kabul
  • بی اعتنایی وزیر خارجه پاکستان به دعوت رسمی آمریکا

وزیر خارجه پاکستان با بی توجهی به دعوت همتای آمریکایی خود برای سفر فوری به واشنگتن امروز راهی سفر چین، روسیه و ترکیه شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، به گفته منابع آگاه، سفر منطقه ای خواجه محمد آصف وزیر خارجه پاکستان روز شنبه با عزیمت به چین آغاز می شود.

"نفیس زکریا" سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: سفر منطقه ای خواجه آصف به کشورهای چین، روسیه و ترکیه با هدف مشورت با این کشورها در خصوص تحولات اخیر منطقه انجام می شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه 30 اسد در معرفی راهبرد واشنگتن در جنگ افغانستان، پاکستان را پناهگاهی امن برای تروریست ها خواند و افزود کمک های مالی آمریکا به پاکستان برای مبارزه با تروریسم نتیجه ای جز افزایش بی ثباتی ها در خاک افغانستان نداشته است.

این سخنان که برای توجیه حضور 17 ساله بی نتیجه آمریکا در افغانستان بیان شد با خشم گسترده مقامات و افکار عمومی در افغانستان همراه شد.

در پی اظهارات ترامپ، سفیر آمریکا در اسلام آباد با حضور در وزارت خارجه پاکستان دعوت نامه رسمی رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا از خواجه محمد آصف وزیر خارجه پاکستان برای سفر فوری به واشنگتن در چند روز آینده به وی تسلیم شد.

این دعوت نیز با انتقاد شدید مقامات پاکستان مواجه شد تا جایی که رضا ربانی رییس سنای پاکستان خواستار خودداری وزیر خارجه پاکستان به واشنگتن شد.

چین، روسیه و ترکیه نیز از کشورهایی بودند که در مقابل سیاست های کاخ سفید از پاکستان دفاع کردند.

 

کلیدواژه