سنبله 06, 1396 08:23 Asia/Kabul
  •  اشتراکات مسلمانان و مسیحیان در اندیشه صلح جهانی

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران گفت: مسلمانان و مسیحیان اشتراکات فراوانی در اندیشه صلح جهانی دارند و دین هیچگاه پشتیبان خشونت نبوده و نخواهد بود.

«ابوذر ابراهیمی ترکمان» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران روز یکشنبه در دیدار نمایندگان شورای اسقفان سوئیس در تهران، افزود: چهره مسببان اصلی خشونت در جهان برای همگان آشکار شده است و مدعیان دموکراسی زمانی که به سودشان نباشد ، از دموکراسی دور و به خشونت نزدیک می شوند.

ابراهیمی ترکمان خاطر نشان کرد : متاسفانه مستکبران امروز افراد صلح طلب  را خشونت طلب و خشونت طلبان را افراد صلح جو معرفی می کنند . وی تصریح کرد : گفت وگو ، تنها راه حل رسیدن به تفاهم مشترک است و از طریق آن می توان مانع بروز مشکلاتی شد که ممکن است در آینده تبدیل به نفرت مشترک شوند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران همچنین با اشاره به برگزاری چهار دور گفت وگوی دینی با شورای اسقفان سوئیس ابراز امیدواری کرد: برگزاری پنجمین دور این گفت وگوها به افزایش درک متقابل طرف های گفت وگو از همدیگر منجر شود.

«آلن دی رائمی» Allan de Raemi رئیس شورای اسقفان سوئیس هم گفت وگوی دینی بین اسلام و مسیحیت را ضروری دانست و گفت: این گفت وگوها عاملی برای یافتن راه حل برای رفع معضلات جهان به خصوص افراط گرایی و رادیکالیسم خواهد بود.

پنجمین دور گفت و گوی دینی مرکز گفت و گوی ادیان و تمدن ها و شورای اسقفان سوئیس روز یکشنبه در تهران آغاز به کار کرد.

 

کلیدواژه