کره شمالی دوباره موشک شلیک کرد
(last modified 1396-06-07T03:10:52+00:00 )
سنبله 07, 1396 07:40 Asia/Kabul
  • کره شمالی دوباره موشک شلیک کرد

ژاپن از شلیک یک فروند موشک بالستیک توسط کره شمالی خبر داد.

به گزارش رادیو دری، دولت ژاپن با اعلام این که این موشک بامداد سه‌شنبه از منطقه ای در نزدیکی «پیونگ یانگ»، پایتخت کره شمالی شلیک شده است خاطر نشان کرد، موشک شلیک شده از نوع «بالستیک» بوده و حریم هوایی ژاپن را نقض کرده است.

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن پس از انجام این آزمایش موشکی توسط  «پیونگ یانگ»، تصریح کرد، توکیو هر اقدامی برای حمایت از ملت خود انجام خواهد داد.

کره شمالی شنبه گذشته نیز در خلال برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره، آزمایش موشکی انجام داده بود.

رزمایش 10 روزه مشترک کره جنوبی و امریکا به رغم مخالفت کره شمالی و دیگر کشورهای منطقه از جمله چین و روسیه، از روز دوشنبه 21 اوت با حضور 17 هزار و 500 نظامی آمریکایی و 50 هزار سرباز کره جنوبی، آغاز شده است.

چین  و روسیه در واکنش به برگزاری رزمایش مشترک کره جنوبی و امریکا با تاکید بر این که وضعیت شبه جزیره کره نگران کننده است خاطر نشان کردند  افزایش تنش ها در منطقه به سود هیچ طرفی نیست.

تنش ها میان آمریکا و کره شمالی در روزهای اخیر با رویکردجنگ طلبانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بیش از پیش شدت یافته است. ترامپ روز سه شنبه 8 اوت کره شمالی را به حمله نظامی تهدید کرد.

واشنگتن که نقش به سزایی در افزایش تنش ها در  شبه‌جزیره کره دارد، همواره خواستار توقف آزمایش های نظامی و هسته ای کره شمالی است. اما پیونگ یانگ بارها تاکید کرده است ­تا زمانی که آمریکا و متحدانش به تهدیدهایشان ضد کره ­شمالی ­­ادامه دهند، این کشور نیز به تقویت توانمندی های نظامی و توانایی حمله پیشدستانه خود ادامه خواهد.

 

کلیدواژه