سنبله 08, 1396 15:14 Asia/Kabul
  •  درخواست مجلس سنای پاکستان از دولت برای احضار سفیر امریکا

به دنبال اتهام امریکا به پاکستان در حمایت از تروریسم ، مجلس سنای این کشور از دولت خواست "دیوید هیل "سفیر امریکا را به وزارت خارجه پاکستان احضار کند .

بهگزارش کانال رادیو و تلویزیون اردو سحر، در پی راهبرد جدید امریکا در خصوص افغانستان و پاکستان مبنی برحمایت پاکستان از گروههای تروریستی  ، رضا ربانی رئیس مجلس سنای این کشور  از دولت اسلام اباد خواست تاهرچه سریعتر سفیر  امریکا در این شهر را به وزارت امورخارجه احضار و اعتراض دولت  شاهد خاقان عباسی  را به وی ابلاغ کند .

 راهبرد جدید "دونالد ترامپ"رئیس جمهوری  آمریکا  در خصوص افغانستان و پاکستان ، خشم مردم ، مقامات و شخصیت های پاکستان را برانگیخته است .

در این راهبرد ،آمریکا ، پاکستان را حامی تروریسم خوانده و تهدید کرده بود، اگر اسلام آباد پناهگاه‌های تروریست‌ها در خاک خود را از بین نبرد کمک‌های مالی به این کشور را قطع خواهد کرد .

شهرهای مختلف پاکستان از جمله  اسلام آباد ، پیشاور ، کراچی و  خیبرایجنسی  در دو روز گذشته شاهد تظاهرات گسترده ضد آمریکایی بود و شرکت کنندگان در این تظاهرات  با دادن شعارهای ضد آمریکایی ، و به اتش کشیدن  پرچم آمریکا و ادمک  دونالد ترامپ ،  واشنگتن را عامل ناامنی و بی ثباتی منطقه دانستند .

 

 

کلیدواژه