سنبله 09, 1396 14:49 Asia/Kabul
  •  تصویب قطعنامه ضد تهدیدات آمریکا  در مجلس ملی پاکستان

بدنبال اتهام آمریکا ضد پاکستان در حمایت از تروریسم ، مجلس ملی این کشورقطعنامہ را بہ تصویب رساند و از واشنگتن خواست که با پاکستان به زبان تھدید آمیز سخن نگوید .

به  گزارش رادیو دری، در این قطعنامه کہ بہ اتفاق ھمہ اعضای مجلس ملی پاکستان به تصویب رسید تاکید شده کہ پاکستان در جنگ علیہ تروریسم خسارت جانی و مالی زیادی دیده  و آمریکا  باید این را بپذیرد کہ پاکستان در مسیر جنگ ضد تروریسم است .

 در پی راهبرد جدید آمریکا در خصوص افغانستان و پاکستان مبنی برحمایت پاکستان از گروههای تروریستی  ، رضا ربانی رئیس مجلس سنای این کشور از دولت اسلام اباد خواست تا هرچه سریعتر سفیر  آمریکا در پاکستان را به وزارت امورخارجه احضار و اعتراض دولت  "شاهد خاقان عباسی " را به وی در این خصوص ابلاغ کند .

 راهبرد جدید "دونالد ترامپ"رئیس جمهوری  آمریکا  در خصوص افغانستان و پاکستان ، خشم مردم ، مقامات و شخصیت های پاکستان را برانگیخته است .

در این راهبرد ،آمریکا ، پاکستان را حامی تروریسم خوانده و تهدید کرده بود، اگر اسلام آباد پناهگاه‌های تروریست‌ها در خاک خود را از بین نبرد کمک‌های مالی به این کشور را قطع خواهد کرد .

شهرهای مختلف پاکستان از جمله  اسلام آباد ، پیشاور ، کراچی و  خیبرایجنسی  در روزهای گذشته شاهد تظاهرات گسترده ضد آمریکایی بود و شرکت کنندگان در این تظاهرات  با سر دادن شعارهای ضد آمریکایی ، و به آتش کشیدن  پرچم آمریکا و آدمکهای   دونالد ترامپ ،  واشنگتن را عامل ناامنی و بی ثباتی منطقه دانستند .

 

 

کلیدواژه