درخواست پاکستان برای قطع روابط هوایی و زمینی با آمریکا
(last modified 1396-06-11T03:22:47+00:00 )
سنبله 11, 1396 07:52 Asia/Kabul
  •  درخواست پاکستان برای قطع روابط هوایی و زمینی با آمریکا

وزیر امور خارجه پاکستان بدنبال اظهارات مقامات وزارت امور خارجه آمریکا به منظور اجرایی کردن تعلیق کمک 255 میلیون دلاری آمریکا به پاکستان ،قطع ارتباطات هوایی و زمینی با واشنگتن را خواستار شد .

به گزارش رادیو دری، ده روز پس از اعلام راهبرد جدید " دونالد ترامپ " رئیس جمهوری آمریکا درافغانستان و متهم کردن پاکستان به پناه دادن به گروه های تروریستی، مقامات وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کردند، واشنگتن پرداخت 255 میلیون دلار کمک‌ مالی-نظامی به اسلام‌آباد را تعلیق خواهد کرد تا زمانیکه که خواسته های ترامپ برآورده شود.  

در واکنش به اظهارات مقامات وزارت خارجه آمریکا ، «خواجه محمد آصف» وزیر خارجه پاکستان از دولت این کشور خواست تا دیدارهای مقامات آمریکایی از پاکستان را به تأخیر بیاندازد و تمامی روابط هوایی و زمینی با آمریکا را نیز متوقف کند.

از آنجایی که مسیر تدارکات نیروهای خارجی در افغانستان از خاک پاکستان و یا حوزه هوایی این کشور می‌گذرد، مقامات پاکستانی در واکنش به اقدام آمریکا می توانند مشکلاتی را در روند تامین تدارکات به افغانستان به وجود آورند.

اظهارات ضد پاکستانی ترامپ در اعلام راهبرد جدید آمریکا در افغانستان، خشم بی سابقه افکار عمومی و سیاستمداران پاکستانی را به همراه داشت تا جایکه وزیر خارجه پاکستان دعوت همتای آمریکایی اش به واشنگتن را رد کرد و پاکستان از ورود فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان به اسلام آباد جلوگیری کرد.

در بحبوحه تنش میان واشنگتن و اسلام آباد، "دیویل هِیل" سفیر آمریکا در اسلام آباد عصر پنج شنبه به دیدن "ناصرخان جنجوعه" مشاور امنیت ملی پاکستان رفت تا شاید بتواند از شدت آتش خشم پاکستانی بکاهد.

 

کلیدواژه