فاجعه انسانی استان مسلمان نشین راخین میانمار
(last modified 1396-06-13T07:07:59+00:00 )
سنبله 13, 1396 11:37 Asia/Kabul
  • فاجعه انسانی استان مسلمان نشین راخین میانمار

در حالی که کشتار مسلمانان روهینگیا در استان راخین میانمار ادامه دارد، « آنگ سان سوچی» وزیر امور خارجه میانمار برای پایان دادن به این نسل کشی تحت فشار قرار گرفته است.

روزنامه تلگراف چاپ لندن  در مطلبی با اشاره به وقوع فاجعه انسانی در میانمار نوشت،« آنگ سان سوچی " وزیر امور خارجه و مشاور دولت میانمار،برنده جایزه صلح نوبل اکنون با انتقادات شدید جامعه بین الملل در قبال جنایات  دولت میانمار با یک میلیون و صد هزار مسلمان روهینگیا که یکی از بی دفاع ترین اقلیتها در این کشور محسوب می شوند، مواجه است.

در این زمینه «رتنو مرسودی»  وزیر خارجه اندونزی درسفر به میانمار ازارتش این کشور خواست به حملات خود علیه مسلمانان روهینگیا پایان دهد. 

"رجب طیب اردوغان " رئیس جمهوری ترکیه نیز خشونت علیه مسلمانان روهینگیا را نسل کشی و جنایت علیه مسلمانان دانست .

از روز جمعه 3 سنبله تاکنون در موج جدید حملات ارتش و بوداییان افراطی میانمارضد مسلمانان روهینگیا در استان راخین این کشور بیش از چهارصد نفر کشته شده‌اند.

این در حالیست فعالان مدافع حقوق مسلمانان روهینگیا نیز اعلام کرده اند ، بیش از هزار مسلمان روهینگیا از طرف نیروهای ارتش یانمار کشته شده اند.

بیش از هفتاد هزار مسلمان روهینگیا نیز در این مدت در پی خشونت‌های نیروهای امنیتی میانمار منازلشان را ترک و به بنگلادش فرار کرده اند.

دولت میانمار حتی خطوط امدادرسانی را مسدود و از خروج مسلمانان از این کشور و ورود به بنگلادش ممانعت کرده است.

 سازمان دیدبان حقوق بشر نیز تحقیقات مستقل در خصوص جنایات دولت میانمار در قبال مسلمانان روهینگیا را خواستار شد .

 

 

کلیدواژه