سنبله 16, 1396 15:35 Asia/Kabul
  • بمب کره شمالی 10 برابر قوی تر از بمب اتمی هیروشیما

ژاپن اعلام کرد، بمب هیدروژنی کره شمالی ده برابر از بمبی که آمریکا روی هیروشیما منفجر کرد، قوی تر بوده است.

به گزارش رادیو دری، پیش از این کره جنوبی اعلام کرده بود قدرت بمب هیدروژنی که کره شمالی یکشنبه گذشته آزمایش کرد 50 کیلو تن است، اما ژاپن قدرت بمب هیدروژنی کره شمالی را 160 کیلو تن برآورد کرده است.

در بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم توسط آمریکا به فاصله ۳ روز بیش از صد هزار نفر کشته شدند و تا پایان سال ۱۹۴۵ بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو 220 هزار نفر جان خود را از دست دادند.

«تسونوری اونودرا» Itsunori Onodera وزیر دفاع ژاپن در مصاحبه با خبرنگاران گفت: گزارش سازمان منع آزمایش های هسته ای نیز ثابت می کند که بمب اتمی کره شمالی بسیار قدرتمندتر از بررسی های قبلی بوده است.

بمبی که در سال 1945 میلادی روی هیروشیما انداخته شد بر اساس گزارش های موجود نزدیک به 15 کیلو تن قدرت داشته است.

پس از آزمایش ششم اتمی کره شمالی دنیا در واکنش به این اقدام دچار دو دستگی شده است.در شرایطی که آمریکا، کره جنوبی و ژاپن بر تحریم های جدید اصرار می ورزند، روسیه و چین از طرفین خواسته اند خویشتنداری بیشتری نشان داده و بر روی مذاکرات متمرکز شوند.

کره شمالی روز یکشنبه گذشته اعلام کرد، یک بمب هیدروژنی با قدرت تخریب بسیار بالا تولید کرده و کیم جونگ اون رهبر این کشور از نصب این بمب بر روی یک موشک قاره پیما بازدید کرده است.

 

کلیدواژه