سنبله 18, 1396 10:10 Asia/Kabul
  • تظاهرات مردم پاکستان در محکومیت نسل کشی مسلمانان در میانمار

هزاران نفر از مردم پاکستان در شهرهای مختلف این کشور بعد از اقامه نماز جمعه، برای اعلام خشم خود نسبت به نسل کشی اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار دست به تظاهرات زدند.

به گزارش رادیو دری، مردم معترض و مسلمان پاکستان که روزهای گذشته نیز اقدام به تجمع های اعتراض آمیز در محکومیت خشونت ارتش و بوداییان میانمار علیه مسلمانان روهینگیا کرده بودند، خشم و انزجاز خود را از حاکمان این کشور و همچنین نهادهای بین المللی مدعی حقوق بشر به دلیل سکوت در برابر این نسل کشی، به نمایش گذاشتند.

مردم سراسر ایران اسلامی نیز پس از اقامه نماز جمعه با برگزاری تظاهرات، جنایات وحشیانه ارتش و بوداییان میانمار علیه مسلمانان بی دفاع روهینگیا را محکوم و آن را بخشی از سیاست های استکباری جهانخواران دانستند.

از روز جمعه 25 اوت تاکنون در موج جدید حملات سرکوبگرانه و تجاوزکارانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخین، غرب این کشور، بیش از شش هزار مسلمان روهینگیایی کشته و هشت هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

استان راخین از سال 1391 صحنه حملات ارتش میانمار و بودائیان افراطی علیه مسلمانان روهینگیا است. یک میلیون مسلمان روهینگیا از حقوق شهروندی در میانمار محروم هستند.

 

کلیدواژه